آموزش
.
.
.
.
.
.
1402/3/1 دوشنبه
قابل توجه دانشجویان گرامی
نکات مهم آزمونهای پایان نیمسال بهار 1401
.
نکات مهم آزمون های پایان ترم نیمسال بهار1401
آزمونهای پایان نیمسال جاری به شرح ذیل برگزار می گردند:
1-امتحانات حضوری
در نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401 آزمون کلیه دروس غیر عمومی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت حضوری در مراکز/واحدها برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، آزمون های حضوری به دو شیوه کاغذی و الکترونیکی (نحوه آزمون در کارت ورود به جلسه درج می شود) برگزار می شوند که آزمون های کاغذی در سالن امتحانات مرکز و واحد و آزمون های الکترونیکی نیز در سایت رایانه مرکز و واحد برگزار می شوند.
جهت ورود به سامانه آزمون الکترونیکی در آزمونهای حضوری، نام کاربری : شماره دانشجویی و رمز عبور: کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان میباشد. همچنین نام کاربری و رمز عبور دانشجویان اتباع شماره دانشجویی آنها است.
2-امتحانات دروس عمومی (مجازی در سامانه
https://edu.pnu.ac.ir
)
آزمون دروس عمومی مقطع کارشناسی به صورت مجازی و غیر حضوری (از طریق رایانه شخصی یا تلفن همراه دانشجو) در سامانه مرکز سنجش و آزمون به آدرس
https://edu.pnu.ac.ir
برگزار خواهد شد.
تاریخ آزمونهای دروس عمومی(زبان خارجه ، فارسی عمومی ، ورزش و تربیت بدنی و دروس گروه معارف) از 27 تا 31 خرداد ماه 1402 (به مدت 5 روز ) میباشد.
جهت آمادگی بیشتر دانشجویان و اطمینان از نام کاربری و کلمه عبور، آزمون های آزمایشی دروس عمومی در تاریخ های ذیل برگزار می گردد
* رزم آزمون دروس عمومی در تاریخهای ذیل و راس ساعت 8:30 برگزار خواهد شد.
ردیف عنوان آزمون تاریخ آزمون
رزم آزمون اول 2 خردادماه 1402
رزم آزمون دوم 9 خردادماه 1402
رزم آزمون سوم 23 خردادماه 1402
*** لازم به ذکر است حضور دانشجویان دارای درس عمومی فوق در آزمون الزامی است.
3-امتحانات دروس زیر 10 نفر (مجازی در سامانه
online.kerman.pnu.ac.ir
)
این آزمون ها برای دروسی که در استان زیر 10 نفر دانشجو دارند، می باشد و به صورت غیر حضوری در سامانه ریلاین برگزار می گردندو طراحی سئوال، استخراج نمرات و ثبت آنها توسط اساتید محترم در سامانه گلستان انجام می شود.
جهت دریافت لیست این آزمون ها اطلاعات کامل پیرامون این آزمون ها کلیک نمایید
به نکات ذیل در خصوص آزمون های حضوری دقت ویژه فرمایید:
1-
به همراه داشتن کارت ورود به جلسه (گزارش ۴۲۸) که از طریق سامانه گلستان قابل دریافت می باشد، الزامی می باشد.
آموزش تصویری نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون(گزارش 428) کلیک نمایید
2-
به همراه داشتن تلفن همراه سر جلسه امتحان حتی به صورت خاموش ممنوع می باشد.
3-قبل از شروع آزمون ها آدرس دانشگاه محل تحصیل یا حوزه انتخابی امتحانات را سئوال فرمایید تا در اولین روز امتحان دچار تشویش نشوید.
به گونه ای برنامه ریزی کنید که حداقل 20 دقیقه قبل از آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشید.
توجه داشته باشید که بعد از گذشت بیست دقیقه از شروع امتحان دانشجو حق ورود به جلسه امتحان را ندارد و در امتحانات الکترونیکی، رایانه امکان ورود دانشجو به محیط پاسخگویی به سئوالات را مسدود می کند.
4-محل قرار گیری شما در جلسه امتحان در برخی مراکز از طریق سایت دانشگاه و در برخی مراکز و واحدها قبل از شروع آزمون بیرون از حوزه امتحانی نصب خواهد شد و دانشجو موظف به نشستن در صندلی خود می باشد زیرا پاسخنامه کاغذی فرد صرفا در صندلی مربوطه قرار داده می شود.(شبیه امتحانات کنکور سراسری)
چنانچه شماره صندلی خود را درست انتخاب کرده باشید، پاسخ نامه عکس دار شما با تمامی مشخصات روی دسته صندلی مشاهده خواهید کرد و اگر پاسخ نامه متعلق به شما نبود حتما مراقبین جلسه را مطلع نمایید.
5-بعد از کنترل مشخصات شناسنامه ای و امتحانی پاسخنامه و اطمینان از صحت انها، با خودکار آبی مشخصات خود را تایید و امضاء نمایید.
6-هر امتحان تستی دارای کد سری سئوال می باشد که باید طبق برگه سئوال تکمیل گردد و معمولا کد سری سئوال اکثر امتحانات عدد 1 می باشد که با مداد مشکی باید تکمیل گردد.
7-پاسخگویی به سئوالات تستی صرفا با مداد سیاه باید باشد و پاسخنامه های تکمیل شده با خودکار تصحیح نخواهند شد.
8-دقت داشته باشید پاسخ نامه خود را به هیچ عنوان تا و کثیف ننمایید زیرا دستگاههای علامت خوان قادر به تصحیح آن نخواهند بود.
9-بعد از دریافت سئوال دقت نمایید که کد درس مندرج در پاسخنامه حتما بالای سربرگ سئوال وجود داشته باشد تا از صحیح بودن سئوال اطمینان حاصل نمایید.
10-دقت نمایید که مراقبین جلسات امتحان، لیست حضور و غیاب را حضور شما می آورند که باید در محل مشخص شده امضاء نمایید و چنانچه به هر دلیل این لیست را امضاء ننمایید غایب تلقی خواهید شد.
11-دروسی که امتحان آنها به صورت تستی و تشریحی برگزار می شود، پس از پایان یافتن وقت سئوالات تستی برگه های تستی جمع آوری می شود، لذا ابتدا سئوالات تستی را پاسخ داده و سپس اقدام به پاسخگویی به سئوالات تشریحی نمایید.
12-دانشجويانی که دروس امتحانی آنها به صورت تشریحی می باشد، با توجه به اسکن و بارگذاری برگ تشریحی در سیستم گلستان از نوشتن برگ تشریحی به صورت دو رو جدا خودداری شود و فقط صفحه ای که حاوی بارکد است باید برای پاسخ گویی به سئوالات تشریحی استفاده شود.
13-امتحاناتی که دانشجو باید به صورت الکترونیکی شرکت نماید در برگ شماره صندلی نصب شده در سالن امتحانات مشخص می شود و با رایانه هایی که در حوزه های امتحانی الکترونیکی نصب شده برگزار می شوند. دقت نمایید در این آزمون ها نیز نام کاربری:شماره دانشجویی و رمز ورود:کد ملی ثبت شده در سیستم گلستان می باشد و همکاران مستقر در سالن امتحانی شما را راهنمایی خواهند نمود.
14-نمرات امتحانات الکترونیکی پس از پایان آزمون، از 12 نمایش داده خواهد شد(ممکن است در برخی امتحانات نمره نمایش داده نشود) و دانشجو چنانچه نمره میان ترم داشته باشد جمع نمره پایان ترم و نمره میان ترم، نمره نهایی وی خواهد بود و اگر نمره میان ترم نداشته باشد نمره پایانی از 20 محاسبه خواهد شد. مثلا اگر نمره دانشجویی در آزمون پایان ترم 10باشد و میانترم وی 8 ثبت شود نمره نهایی وی 18 خواهد بود ولی اگر نمره میان ترم نداشته باشد، نمره پایان ترم در کسر 20/12 ضرب خواهد شد و نمره وی16/67 می باشد.
15-نمرات امتحانات کاغذی و الکترونیکی چند روز بعد از برگزاری در سامانه گلستان در قسمت مشاهده نتایج آزمون دانشجو قابل مشاهده خواهند بود و نمره نهایی پس از ثبت نمرات میان ترم و نمرات عملی توسط اساتید محترم در قسمت اطلاعات جامع دانشجو قابل مشاهده بوده و تا زمانی که رنگ نمره قرمز می باشد قابل اعتراض خواهد بود.
16-ثبت اعتراض به سوالات امتحانی حداکثر تا سه روز دانشجو میتواند اعتراض خود را در سیستم گلستان ثبت نماید.
17-چنانچه فکر می کنید سئوالات از کتابی غیر از منبع اعلام شده در برگ انتخاب واحد، طرح شده در سامانه گلستان این موضوع را ثبت نمایید تا پس از بررسی، امتحان مجدد در تاریخ جدید برگزار شود.
18-آزمون های تستی نمره منفی ندارند، لذا هیچ سوالی را بدون جواب نگذارید.
19-چنانچه برای یک سئوال دو گزینه انتخاب نمایید، دستگاه علامت خوان آن سئوال را اشتباه تلقی خواهد کرد.
20-از آوردن هر گونه کتاب، جزوه، یادداشت به حوزه امتحانی خودداری فرمایید، زیرا چنانچه انتفاع شما از تقلب محرز شود، پرونده تخلف تشکیل و کمیته انضباطی دانشگاه نسبت به صدور رای برای افراد متخلف اقدام خواهد کرد.
21-دانشجویانی که دو امتحان به صورت همزمان دارند یکی الکترونیکی و یکی کاغذی، ابتدا آزمون الکترونیکی را باید شرکت کنند و سپس آزمون کاغذی، لذا باید قبل از شروع آزمون الکترونیکی به مسئول برگزاری آزمون الکترونیکی در سایت اطلاع دهید تا آزمون کاغذی شما را بعد از الکترونیکی برگزار کنند، دقت شود باید دو لیست حضور و غیاب را امضا نمایید.
نکات مهم تکمیل پاسخنامه های تستی را در تصاویر زیر مشاهده فرمایید.
راهنمای تکمیل پاسخنامه تشریحی
راهنمای شرکت در آزمون الکترونیکی حضوری
نکات کلیدی امتحانات در قالب تصویر
نکات مهم آزمون های پایان ترم نیمسال پاییز 1401
آزمونهای پایان نیمسال جاری به شرح ذیل برگزار می گردند:
1-امتحانات حضوری
در نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401 آزمون کلیه دروس غیر عمومی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت حضوری در مراکز/واحدها برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، آزمون های حضوری به دو شیوه کاغذی و الکترونیکی (نحوه آزمون در کارت ورود به جلسه درج می شود) برگزار می شوند که آزمون های کاغذی در سالن امتحانات مرکز و واحد و آزمون های الکترونیکی نیز در سایت رایانه مرکز و واحد برگزار می شوند.
جهت ورود به سامانه آزمون الکترونیکی در آزمونهای حضوری، نام کاربری : شماره دانشجویی و رمز عبور: کد ملی ثبت شده در سامانه گلستان میباشد. همچنین نام کاربری و رمز عبور دانشجویان اتباع شماره دانشجویی آنها است.
2-امتحانات دروس عمومی (مجازی در سامانه
https://edu.pnu.ac.ir
)
آزمون دروس عمومی مقطع کارشناسی به صورت مجازی و غیر حضوری (از طریق رایانه شخصی یا تلفن همراه دانشجو) در سامانه مرکز سنجش و آزمون به آدرس
https://edu.pnu.ac.ir
برگزار خواهد شد.
تاریخ آزمونهای دروس عمومی(زبان خارجه ، فارسی عمومی ، ورزش و تربیت بدنی و دروس گروه معارف) از 27 تا 31 خرداد ماه 1402 (به مدت 5 روز ) میباشد.
جهت آمادگی بیشتر دانشجویان و اطمینان از نام کاربری و کلمه عبور، آزمون های آزمایشی دروس عمومی در تاریخ های ذیل برگزار می گردد
* رزم آزمون دروس عمومی در تاریخهای ذیل و راس ساعت 8:30 برگزار خواهد شد.
ردیف عنوان آزمون تاریخ آزمون
رزم آزمون اول 2 خردادماه 1402
رزم آزمون دوم 9 خردادماه 1402
رزم آزمون سوم 23 خردادماه 1402
*** لازم به ذکر است حضور دانشجویان دارای درس عمومی فوق در آزمون الزامی است.
3-امتحانات دروس زیر 10 نفر (مجازی در سامانه
online.kerman.pnu.ac.ir
)
این آزمون ها برای دروسی که در استان زیر 10 نفر دانشجو دارند، می باشد و به صورت غیر حضوری در سامانه ریلاین برگزار می گردندو طراحی سئوال، استخراج نمرات و ثبت آنها توسط اساتید محترم در سامانه گلستان انجام می شود.
جهت دریافت لیست این آزمون ها اطلاعات کامل پیرامون این آزمون ها کلیک نمایید
به نکات ذیل در خصوص آزمون های حضوری دقت ویژه فرمایید:
1-
به همراه داشتن کارت ورود به جلسه (گزارش ۴۲۸) که از طریق سامانه گلستان قابل دریافت می باشد، الزامی می باشد.
آموزش تصویری نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون(گزارش 428) کلیک نمایید
2-
به همراه داشتن تلفن همراه سر جلسه امتحان حتی به صورت خاموش ممنوع می باشد.
3-قبل از شروع آزمون ها آدرس دانشگاه محل تحصیل یا حوزه انتخابی امتحانات را سئوال فرمایید تا در اولین روز امتحان دچار تشویش نشوید.
به گونه ای برنامه ریزی کنید که حداقل 20 دقیقه قبل از آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشید.
توجه داشته باشید که بعد از گذشت بیست دقیقه از شروع امتحان دانشجو حق ورود به جلسه امتحان را ندارد و در امتحانات الکترونیکی، رایانه امکان ورود دانشجو به محیط پاسخگویی به سئوالات را مسدود می کند.
4-محل قرار گیری شما در جلسه امتحان در برخی مراکز از طریق سایت دانشگاه و در برخی مراکز و واحدها قبل از شروع آزمون بیرون از حوزه امتحانی نصب خواهد شد و دانشجو موظف به نشستن در صندلی خود می باشد زیرا پاسخنامه کاغذی فرد صرفا در صندلی مربوطه قرار داده می شود.(شبیه امتحانات کنکور سراسری)
چنانچه شماره صندلی خود را درست انتخاب کرده باشید، پاسخ نامه عکس دار شما با تمامی مشخصات روی دسته صندلی مشاهده خواهید کرد و اگر پاسخ نامه متعلق به شما نبود حتما مراقبین جلسه را مطلع نمایید.
5-بعد از کنترل مشخصات شناسنامه ای و امتحانی پاسخنامه و اطمینان از صحت انها، با خودکار آبی مشخصات خود را تایید و امضاء نمایید.
6-هر امتحان تستی دارای کد سری سئوال می باشد که باید طبق برگه سئوال تکمیل گردد و معمولا کد سری سئوال اکثر امتحانات عدد 1 می باشد که با مداد مشکی باید تکمیل گردد.
7-پاسخگویی به سئوالات تستی صرفا با مداد سیاه باید باشد و پاسخنامه های تکمیل شده با خودکار تصحیح نخواهند شد.
8-دقت داشته باشید پاسخ نامه خود را به هیچ عنوان تا و کثیف ننمایید زیرا دستگاههای علامت خوان قادر به تصحیح آن نخواهند بود.
9-بعد از دریافت سئوال دقت نمایید که کد درس مندرج در پاسخنامه حتما بالای سربرگ سئوال وجود داشته باشد تا از صحیح بودن سئوال اطمینان حاصل نمایید.
10-دقت نمایید که مراقبین جلسات امتحان، لیست حضور و غیاب را حضور شما می آورند که باید در محل مشخص شده امضاء نمایید و چنانچه به هر دلیل این لیست را امضاء ننمایید غایب تلقی خواهید شد.
11-دروسی که امتحان آنها به صورت تستی و تشریحی برگزار می شود، پس از پایان یافتن وقت سئوالات تستی برگه های تستی جمع آوری می شود، لذا ابتدا سئوالات تستی را پاسخ داده و سپس اقدام به پاسخگویی به سئوالات تشریحی نمایید.
12-دانشجويانی که دروس امتحانی آنها به صورت تشریحی می باشد، با توجه به اسکن و بارگذاری برگ تشریحی در سیستم گلستان از نوشتن برگ تشریحی به صورت دو رو جدا خودداری شود و فقط صفحه ای که حاوی بارکد است باید برای پاسخ گویی به سئوالات تشریحی استفاده شود.
13-امتحاناتی که دانشجو باید به صورت الکترونیکی شرکت نماید در برگ شماره صندلی نصب شده در سالن امتحانات مشخص می شود و با رایانه هایی که در حوزه های امتحانی الکترونیکی نصب شده برگزار می شوند. دقت نمایید در این آزمون ها نیز نام کاربری:شماره دانشجویی و رمز ورود:کد ملی ثبت شده در سیستم گلستان می باشد و همکاران مستقر در سالن امتحانی شما را راهنمایی خواهند نمود.
14-نمرات امتحانات الکترونیکی پس از پایان آزمون، از 12 نمایش داده خواهد شد(ممکن است در برخی امتحانات نمره نمایش داده نشود) و دانشجو چنانچه نمره میان ترم داشته باشد جمع نمره پایان ترم و نمره میان ترم، نمره نهایی وی خواهد بود و اگر نمره میان ترم نداشته باشد نمره پایانی از 20 محاسبه خواهد شد. مثلا اگر نمره دانشجویی در آزمون پایان ترم 10باشد و میانترم وی 8 ثبت شود نمره نهایی وی 18 خواهد بود ولی اگر نمره میان ترم نداشته باشد، نمره پایان ترم در کسر 20/12 ضرب خواهد شد و نمره وی16/67 می باشد.
15-نمرات امتحانات کاغذی و الکترونیکی چند روز بعد از برگزاری در سامانه گلستان در قسمت مشاهده نتایج آزمون دانشجو قابل مشاهده خواهند بود و نمره نهایی پس از ثبت نمرات میان ترم و نمرات عملی توسط اساتید محترم در قسمت اطلاعات جامع دانشجو قابل مشاهده بوده و تا زمانی که رنگ نمره قرمز می باشد قابل اعتراض خواهد بود.
16-ثبت اعتراض به سوالات امتحانی حداکثر تا سه روز دانشجو میتواند اعتراض خود را در سیستم گلستان ثبت نماید.
17-چنانچه فکر می کنید سئوالات از کتابی غیر از منبع اعلام شده در برگ انتخاب واحد، طرح شده در سامانه گلستان این موضوع را ثبت نمایید تا پس از بررسی، امتحان مجدد در تاریخ جدید برگزار شود.
18-آزمون های تستی نمره منفی ندارند، لذا هیچ سوالی را بدون جواب نگذارید.
19-چنانچه برای یک سئوال دو گزینه انتخاب نمایید، دستگاه علامت خوان آن سئوال را اشتباه تلقی خواهد کرد.
20-از آوردن هر گونه کتاب، جزوه، یادداشت به حوزه امتحانی خودداری فرمایید، زیرا چنانچه انتفاع شما از تقلب محرز شود، پرونده تخلف تشکیل و کمیته انضباطی دانشگاه نسبت به صدور رای برای افراد متخلف اقدام خواهد کرد.
21-دانشجویانی که دو امتحان به صورت همزمان دارند یکی الکترونیکی و یکی کاغذی، ابتدا آزمون الکترونیکی را باید شرکت کنند و سپس آزمون کاغذی، لذا باید قبل از شروع آزمون الکترونیکی به مسئول برگزاری آزمون الکترونیکی در سایت اطلاع دهید تا آزمون کاغذی شما را بعد از الکترونیکی برگزار کنند، دقت شود باید دو لیست حضور و غیاب را امضا نمایید.
نکات مهم تکمیل پاسخنامه های تستی را در تصاویر زیر مشاهده فرمایید.
راهنمای تکمیل پاسخنامه تشریحی
راهنمای شرکت در آزمون الکترونیکی حضوری
نکات کلیدی امتحانات در قالب تصویر
امتیاز دهی
پاسخ
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
نسخه قابل چاپ
بيشتر
اجرا با :
پورتال سازمانی
سیگما
مهمان (portalguest)